Wystawa została przygotowana na „Quadrienale Scenografii” w Pradze czeskiej w 1987 roku i stanowiła wybór około 40 prac powstałych jako efekt kilkuletniej współpracy z teatrami. Decydując się na podjęcie tematyki teatralnej opracowałem własną metodę pracy. Pewną inspirację stanowiła dla mnie powstała w 1977 roku w Teatrze Telewizji realizacja „Rewizora” Mikołaja Gogola w reżyserii Jerzego Gruzy. W spektaklu tym moją uwagę zwróciła praca operatorów Marka Krajeńskiego, Sławomira Pijewskiego i Wojciecha Słomiaka. Posługując się szerokokątnym obiektywem i pracując z „ręki” tchnęli w klasyczny spektakl niezwykłe tempo, zmienność i dynamizm kadrów.
Adaptując powyższą metodę do potrzeb fotografii zacząłem otrzymywać zdjęcia charakteryzujące się dużą siłą ekspresji. Musiałem się poruszać w trójkącie: autor tekstu – reżyser – widz, starając się dochować wierności każdemu z nich. Niekiedy reżyserskie rozwiązania zmuszały mnie do przekomponowania scen, zagęszczenia planu, ustawienia aktorów pod innym kątem do światła.